Danielle in Mendoza

Rentrée à Marseille

Lieve allemaal,

Na een heerlijke week thuis te zijn geweest in les Pays-Bas en inmiddels ook alweer een ruime week in Marseille te verblijven, is het weer tijd voor een update!

Waar ik in het begin van mijn avontuur hie rin Marseille nog een paar keer in de gelegenheid was om terug naar het thuisfront te keren (namelijk de herfst- en kerstvakantie), is mijn terugkomst in Marseille dit keer voor langere periode. Zeven maand lang welteverstaan. Vanaf nu tot en met mijn laatste weken hier in Juli zal ik voorlopig niet weer wederkeren naar het veilige Nederland. Misschien dat dit idee het afscheid voor mij vermoeilijkte want op een of andere manier leek het verlaten van mijn vertrouwde omgeving deze keer éxtra moeilijk. Bij het gaan van auto naar vliegtuig naar bus en metro rolden de tranen over mijn wangen. Bij aankomst in Marseille had ik dan ook enorm opgezwollen ogen en moet ik in combinatie met mijn verwoeide haar en vliegtuigkloffie eruit hebben gezien als een of andere dakloze. Desalniettemin kwamen de kinderen op mijn afstormen met zoenen en knuffels waardoor ik er weer aan herinnerd werd waarvoor ik het doe. Wonder boven wonder heb ik dan ook nog geen heimwee gehad en ben deze week weer flink aan het werk gegaan.

Zo'n probleem was dat ook niet want met mijn nieuwe werktijden is het allemaal wat makkelijker en heb ik wat meer tijd voor mezelf. in feite zoveel vrije tijd dat ik op het moment op zoek ben naar activiteiten om de verveling wat proberen tegen te gaan.

In ieder geval is er al een extra dag Franse les ingepland wat zeer goed bevalt. Voor de kerstvakantie heb ik het examen voor mijn niveau weten te behalen waardoor ik nu ook een niveau hoger zit. Hopelijk weet ik deze zeven maanden alle niveaus te behalen zodat ik officieel tweetalig mag worden genoemd.

Met de familie verloopt alles nog prima. Met mijn vertrek naar huis tijdens kerst heb ik nog net weten te ontsnappen aan het in de weer zijn met hoestdrankjes en pijnstillers. Palo had namelijk waterpokken. Op enkele bultjes na is Paloma weer helemaal fit en vitaal. Ook met de oudere kids tout va bien. Veel last heb ik niet van ze want als ze eenmaal achter de nieuwe playstation zitten die ze van Père Noël hebben gekregen, houden ze zich stil.

Erg bedankt voor alle leuke kerstkaartjes die ik in mijn kamertje vond bij terugkomst. En natuurlijk ook voor het pakketje van Harm en Henny. Het eerste pak pannekoeken is er al doorheen!

Veel liefs en bisous,

Daan

Reacties

Reacties

Anita

Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat, je bent een kanjer! Big hug en dikke bisous Ani

evelien

bonsoir Dani, Goed om te lezen dat je direct weer in het marseillaanse ritme zit! En dat de enfants zo dol op je zijn.
Veel suk6 met de laatste etappe. Trouwens, je was toch al 2-talig ( frysk- nederlands)? haha, dan nu officieel 3 -talig?
Protte leafs uut Kollum

Piettie

Hallo Daniëlle, ja het was fijn om weer even bij elkaar te zijn zo op nieuwjaarsdag. Dat we je weer even in levende lijfe konden zien of was je nooit weggeweest.
Nu zit je al weer in Marseille en als ik het verhaal over je reis lees met al je tranen dan moet ik ook haast huilen. Maar dat doen we niet hoor!!! Ik zie dat je je zelf weer bijeen hebt geraapt en met goede moed weer bent begonnen aan het laatste traject. Hoe dan ook het wordt vast een jaar om nooit te vergeten. Ik hoop dat je nog een fijne tijd hebt. Heb je al weer kennissen onder andere aupairs? Heb je het autootje nog en tuf je nog steeds door Marseille? Ik zag jou trouwens niet op de foto's van het schaatsfestijn. Waar was jij? Niet aan het schaatsen? Heel veel plezier met alles en de groetjes aan de familie daar. dikke tuut van Durk en Piettie

Daniëlle

Helaas nog geen nieuwe kennissen onder au pairs. Misschien dat dat nog gaat komen, want er zijn steeds meer au pairs die vertrekken. Helaas ook weer drie van mijn vriendinnen..
En van het autootje zou er rond deze tijd pas sprake zijn, echter is dat waarschijnlijk niet meer nodig. De ouders hebben liever dat de kinderen zelfstandiger worden met het openbaar vervoer. En tot nu toe is een auto ook nog niet echt nodig geweest.
Ik was telkens de persoon die de camera in de handen had, vandaar dat ik niet op de foto's sta!

En later we er dan maar meteen viertalig van maken, Evelien. Want met de vriendinnen word er ook nog een best woordje Engels gewisseld, wist wol!

Túten Daan

Anna en Hilbrand

hey Daan, Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Fijne dag. Dikke tuut, Anna en Hilbrand

De Wally's Veenwouden

Oeps zit lekker met een kopje koffie voor je website en zie tot mijn grote schande DANIELLE JARIG!!!!!!!! Natuurijk lekker met ons zelf bezig in dit geval REEDRYDEN of REETRYDEN.
We gaan het natuurlijk goedmaken met je en beloven beterschap!!Dus bij deze 'Danielle meid nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag'. Dikke zoen van de Wally's

Daniëlle

Het is jullie vergeven, hoor. Bedankt voor de lieve felicitaties! Túten en zoenen terug

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active