Danielle in Mendoza

Le deuxieme jour

Bonjour lieve familie&vrienden,

Super bedankt voor alle lieve smsjes, mailtjes, telefoontjes, reacties etc etc etc! Hoewel mijn vertrek erg moeilijk was (lees tranen tranen en nog meer tranen) is mijn reisgoed verlopen. Mijn vlucht vertrok om twee uur vanaf Rotterdam naar Toulon. Eenmaal gearriveerd in Toulon stonden Patrice (le papa) en Alice (de oudste dochter) mij al op te wachten. Samen reden we naar Marseille waar ik de rest van de famillie heb ontmoet.

Een lieve familie die mij warm heeft ontvangen! 's Avonds eten we samen om een uur of acht en dan is het een en al grapjes en pret.

De maandag ben ik meteen begonnen. Mijn hoofdtaak is om voor Paloma te zorgen. Nog best een lastige zaak want Paloma is 'een pittige tante'. Wanneer ze haar zin niet krijgt, zet ze het op een gillen. En dan ook extreem hard. Ik ga er maar van uit dat het voor haar even wennen en aanpassen is en natuurlijk het uitproberen in hoeverre ze kan gaan.

Gelukkig zijn Alice en Baptiste er ook nog die me helpen als het echt niet gaat. Naar mijn idee erg zelfstandige kinderen voor hun leeftijd. Ze ruimen hun eigen kamer op, doen boodschappen, helpen metkokenen ...

BAM. Even een lange onderbreking in mijn verhaal. Zit ik namelijk rustig een verhaaltje te typen terwijl Paloma op bed ligt valt hier de elektriciteit uit met een harde knal. Het licht werkt niet, de magnetron werkt niet, de koelkast werkt niet, de vriezer werkt niet en dus ook werkt de telefoon niet... Geen mogelijkheid dus om de ouders van mijn host-family te bellen! Mèrde. Want ik weetnamelijk niet hoe de stoppenkast hier werkt, laat staanwaar hij is.Bij allle voisines (buren) aangebeld, maar niemand kon me helpen (misschien begreep de helft me ook niet). Ja en dan, want ondertussen ligt de boter in de koelkast wel te smelten én je moet ook nogop een klein kindje passen dat snel ontevreden is en dan gaat gillen.Dus dan maar naar buiten om een telefooncabine te zoeken. Super, naast ons gebouw. Mèrde, hij werkt niet. Ondertussen grist Paloma ook nog even het briefje met het telefoonnummer van Isabelle uit mijn handen en laat het wegwaaien. Gevolg: een au pair die op de weg springt om achter dat briefje aan te gaan. Uiteindelijk naar mijn schoolgebouw gegaan waar ik van de aardige receptioniste de telefoon met een bezweet hoofd (dertig graden hier) mocht gebruiken. Extra moeilijke factor: om de alle gebouwen hier te kunnen betreden (de school, ons huis etc) moet je eerst zo'n twintig trappen oplopen waarna je gebruik kunt maken van een érg kleine lift. Klinkt niet moeilijk maar wel als jij een grote buggy bij je hebt met een kind erin.

Enfin, terug op mijn verhaal. Baptiste en Alice helpen met alles. Zo ook vanmiddag met het stoppenkast verhaal. Tijdens mijn telefoontje met Isabelle legde ze me uit waar de stoppenkast was maar dat Baptiste me het wel kon laten zien. Ik snel de kids van school halen waarna Baptiste me heeft geholpen met de stoppenkast. Gelukkig was de boter met die tijd nog in tact.

Naar mijn mening een zeer wilde twee dag. Maar goed, ik leef nog. Dus we zullen zien hoe het morgen gaat.

Bisous,

Daan

Reacties

Reacties

Elina

Leuk he! Ben blij dat het goed gaat en het appartement ziet er ook erg leuk uit. Liefs

Jan10@

Leuke stresstest.
Hou je hoofd koel Daan.
Het appartement ziet er mooi uit.
Liefs

henny

Hoi Danny. gehts gut hoor ik wel! na een jaar kun je volgens mij ook zelf het elektrisch aanleggen etc.
Mooi appartement hoor! Is jouw kledingkast niet wat te klein? Harm en ik hebben ook al even op google maps gekeken. ziet er goed uit ik zag ook een optiek of zo iets woon je daar dicht bij?
hoor het nog wel eens.
Veel sterkte en je kunt het!!!!dikke tuten Harm en Henny

Daniëlle

Hoi hen!
Zoals je ziet staan er drie kasten, tot nu toe weet ik me nog te redden met kastruimte. Misschien dat het een ander verhaal is wanneer ik aan het einde van die jaar heel Marseille heb leeggeshopt. In dat geval moet ik de IKEA ook maar plunderen voor een nieuwe kast.
Weet zo niet of hier een optiek in de buurt ziet, maar het zou heel goed kunnen. Als je nummer 397 op Rue Paradis heb opgezocht, kan het haast niet missen. We wonen op de vierde verdieping!
Tot sprekenss en dikke túten terug!
Dani

Sjet

Hey Danel, ziet er leuk uit allemaal....ben wel een beetje jaloers hoor als ik die mooie blauwe lucht en zee zie! Geniet ervan meid ook al is het in het begin ff doorbijten. Enne....die peuters van bijna twee zeggen heel graag NEE! Die lokken graag een "crise" uit...laat maar lekker gillen. Bonne journée et à bientôt, gros bisous Sjet

Bregt

Haha dit moet ik even kwijt: smurrie

Anita

Leuk om je blog te lezen, en om de foto's te zien. Wat lijkt het me heerlijk daar,geniet ervan!
We kijken snel weer even,
liefs ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active